עמוד הבית / אירועים / מה שקורה בשומרון, נשאר בשומרון! סשן דאון היל משובח בחג השבועות

מה שקורה בשומרון, נשאר בשומרון! סשן דאון היל משובח בחג השבועות

הסשן דאון היל האחרון שביקרנו בו היה ממש לפני כמה ימים בחג השבועות, והוא התקיים במיקום שווה במיוחד, אזור התעשייה ברקן, השייך למועצה אזורית שומרון. 30 דקות של נסיעה מת”א על כביש 5, חולפים על פני ראש העין וכמה דקות אח”כ מצאנו את עצמנו באזור התעשייה ברקן (בדרך עוד הספקנו להנות מנופים הרריים וירוקים, ממש כמו חו”ל).

לוקיישן לוקשיין לוקשיין

אזור התעשייה ברקן, הוקם בשנת 1982 על צלע הר צפונית לכביש מס’ 5, ממש סמוך לישוב ברקן. בנוסף למבני התעשייה הרבים, יש בו כבישים רחבים במיוחד במצב מצוין, עם ירידות תלולות שמסתיימות בהמשך כביש מישורי ככה שאפשר להאט ברגוע גם בלי סליידים. אזור התעשייה אינו פועל בשבתות וחגים ולכן הכבישים ריקים וניתן בכיף לבחור בתור לוקיישן לדאון היל את אחת הירידות. כמו כן, ישנה שמירה 24/7 באזור התעשייה ברקן (לדואגים שביננו…) והחבר’ה מהביטחון מפרגנים ומידי סיבוב שמירה שלהם עם הג’יפ הם קופצים להגיד שלום ולהסתכל מה בדיוק עושים החבר’ה עם ה”סקייטבורדים” (יש מצב שנראה חלק מהם בסשנים הבאים).

אבל לפני, קצת על סצנת הדאון היל בארץ…

הסצנה בארץ היא עדיין בחיתוליה, מאתגר למצוא מקומות טובים עם תנועה דלילה של מכוניות, כיום ישנם להערכתנו מעל כ-100 משתתפות ומשתתפים בלבד, כאשר המודעות לספורט המיוחד הזה הולכת וגוברת. זאת הסיבה שגם אנחנו החלטנו שחשוב לבקר ולפגוש את החברים והעשייה ולתת במה לקבוצות המארגנות את המפגשים בארץ. יש לנו המון ריספט ל-2 חברות  “כחול-לבן” המייצרות בארץ לונגבורדים באיכות מדהימה, Safam Boards ו-DaSilva Boards  ומארגנות חלק מהמפגשים הללו. אגב, על שתיהן עוד נרחיב ונספר בעתיד בכתבות ייעודיות.

מי ארגן? מה ארגן?

את האירוע ארגנו 2 כוכבים צעירים ומבטיחים בשמי הדאון היל, תומר הכהן ועידו אדלר וכן ברק שם טוב (מחברת Safam Boards אחת מהחברות “כחול-לבן” שהזכרנו קודם) שהגיע עם ציוד לחבר’ה (גלגלים, גריפים ו.. אולי הכי חשוב, גאזיבו להצללה) וגם עם כמה מהדגמים החדשים והמבטיחים של Safam Boards בשביל החבר’ה לנסות ולהתנסות.
למזלנו החום היה נסבל באותו יום ולמרות השעות בהם השמש די יוקדת (12:00 – 15:30) רוח קרירה מכיוון צפון מערב עזרה לחבר’ה להמשיך בסשנים עם הפסקות קצרות בלבד של שתייה, טיפים וקצת דיבורים.
תומר ועידו, שניהם תלמידי כיתה י’ (קיבלו כבר בגרות של 10 יחידות בדאון היל בציון לשבח) מארגנים מפגשי למידה והכרות לדאון היל כבר מעל לשנה. המפגשים מתקיימים בהילטון ת”א, גולדה ת”א (הקאמרי החדש), בברקן ובעוד מקומות עם ירידות טובות שהם מצליחים למצוא. תומר, הוא “אחראי ההדרכה” (עם ניסיון קודם בהדרכה כולל תעודות!), שקולט כל חבר חדש שמגיע למפגש מסביר לו את הבסיס, מעלה אותו על ציוד, כולל לונגבורד לתרגול ומשם השמיים הם הגבול. קחו לדוגמה את יונתן ממודיעין, עם פז”מ של חודש בלבד על הלונגבורד ובמפגש הזה הוא כבר עבר את ה-40 קמ”ש בירידות, מכובד בהחלט.

 במקום לספר יותר מידי, אולי נראה תמונות…

למידה קולקטיבית, זה כאן!

הדינמיקה במפגשים יוצרת אוירה תומכת ומפרגנת , גם שמצליחים וגם שמצליחים פחות, תכל’ס החברים צופים אחד בשני, נותנים המון פרגון וגם טיפים והנחיות כיצד להשתפר. לכן אפשר לראות אותם מדברים ומסבירים דקות ארוכות ונראה כאילו לא עושים כלום, אבל בעצם יש פה הנחיה והכוונה, כאשר אח”כ יוצאים לירידה נוספות במגמת שיפור והתמקצעות. ככה יוצא שהידע הקולקטיבי של כל הקבוצה תורם ועוזר לכל אחד באופן אישי להצליח ולהשתפר, לכל אחד גם ל”ירוקים” והמתחילים יש מה לתרום לידע הקולקטיבי, דווקא בגלל שהם מגיעים ללא ידע מקדים הם יכולים להסתכל על הנושא מזויות חדשות ומרעננות. (בפיכולוגיה ותרבות ארגונית קוראים לזה Fresh Blood)

סלייד, ההגדרה המילונית

נגיד שאתם מחפשים במילון את המושג סלייד, אז אם היה שם גם וידאו לדוגמא, הוא היה נראה בדיוק כך, ריספקט לסטיבן קלר!

השתכנעתם? רוצים לדעת על המפגשים הבאים?

תומר, עידו וברק מספרים שבשבועות הקרובים הם בחיפושים למציאת לוקיישן (מיקום) חדש שבו יתקיים אירוע שווה במיוחד אז אם אתם רוצים עוד פרטים תעקבו אחרי עמוד הפייסבוק של Safam Boards כל הפרטים יהיו שם. אגב, גם החברים מ-Dasilva Boards מארגנים מפגשים דומים אז מומלץ להגיע גם וגם.
אנחנו מודים, הדאון היל הזה ממכר ואנחנו כבר עמוק בעניין, לא במקום דברים אחרים בסקייטבורד אלא רק בנוסף, אז בטח נתראה במפגשים הבאים, זאת ההזדמנות עבורכם להכיר ולהתנסות בלוגבורד ולפגוש בחבר’ה איכותיים במיוחד, אז תבואו גם!

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...