עמוד הבית / ציוד / מה ההבדל בין קסדה לסקייטבורד לבין קסדה לאופניים?

מה ההבדל בין קסדה לסקייטבורד לבין קסדה לאופניים?

קסדה, ייעודה מאוד פשוט: להגן על הראש במקרה של נפילה וחבטה של הראש בקרקע או בגוף מוצק אחר. אבל בהתאם לסוג הפעילות הספורטיבית ואופי הסכנה יש להתאים את הקסדה הנכונה. שימוש בקסדה לא מתאימה עלול להיות מסוכן בדיוק כמו לא לחבוש קסדה בכלל.

ואכן ישנן קסדות ייעודיות לסקייטבורד וקסדות ייעודיות לאופניים, כדאי להכיר ולדעת מהם ההבדלים בין שני יכול לעיתים להיות קצת מבלבל, כיום ישנן גם קסדות דו שימושיות עבור אופניים וסקייטבורד כך שהבלבול יכול לגדול.

ההבדלים הברורים

קסדות סקייטבורד מגיעות בשני עיצובים – אלו שמעוצבות באופן בלעדי עבור רוכבי סקייטבורד, ואלו שאמורות לבצע עבודה כפולה ולשמש רוכבי סקייטבורד ואופניים כאחד.
ההבדלים הברורים ביותר הם בצורת הקסדה. קסדות סקייטבורד הן מעוגלות יותר, ומאופיינות בצורת דלי, אשר מכסה את החלק האחורי של הראש בצורה רחבה יותר מקסדת אופניים טיפוסית.
תצטרכו את הכיסוי הנרחב הזה בעת נפילה לאחור. בנוסף, קסדות המיועדות לרוכבי סקייטבורד אינן צריכות את המבנה האווירודינמי המאפיין את קסדות האופניים, לא כל שכן את פתחי האוורור הגדולים שמאפיינים קסדות אלו.

ההבדלים המורכבים

ההבדלים הנוספים (טקצת יותר מורכבים) הם במבנה הקסדה ובצורה בה היא מגינה על ראש הרוכב.
לקסדות סקייטבורד יש בדרך כלל פס פנימי העשוי מקצף רך. הפס המגן הזה נועד להקטין פגיעות מרובות, קטנות עד בינוניות. במילים אחרות, קסדות סקייטבורד בנויות לעמוד בפני סדרה של מכות קטנות במהירויות נמוכות. לקסדת אופניים מסורתית יש פס מגן פנימי המורכב מקצף פוליסטירן (EPS) מתרחב, בתוספת פס חיצוני העשוי קצף רך המשמש לנוחות. קסדות אופניים בנויות להקטין נזקים כתוצאה ממכה חזקה במהירות גבוהה (למשל התרסקות).

מה לגבי קסדות סקייטבורד-אופניים (קסדות דו שימושיות)?

במראה, קסדות דו שימושיות נראות כמו קסדות סקייטבורד, עם מראה מעוגל בצורת דלי שמכסה את החלק האחורי של הראש ואת הצוואר. בצורה מסוימת, רכיבה על אופניים עם קסדה דו שימושית היא כמו רכיבה עם קסדת סקייטבורד, ועם זאת, קסדה דו שימושית מציעה רמת הגנה גבוהה יותר מזו שמציעה קסדת סקייטבורד רגילה. זאת מאחר וקסדות דו שימושיות עושות שימוש בפס מגן פנימי העשוי מקצף EPS קשיח (כמו שיש בקסדת אופניים).
לפס המגן הזה יש יכולות ספיגת פגיעות גבוהה הרבה יותר מפס המגן העשוי קצף רך בלבד, מאחר ותאונות אופניים נוטות להתרחש במהירויות גבוהות בהרבה מאלו שמאפיינות תאונות סקטייבורד. קסדת סקייטבורד-אופניים דו שימושית תעמוד מינימום בסטנדרט CPSC לבטיחות אופניים.

סוג הקסדה שתבחרו לקנות תלוי בסופו של דבר בסוג הפעילות אותה תבצעו. אם אתם רק רוכבי סקייטבורד, תוכלו להסתדר עם קסדת סקייטבורד כמו פרוטק קלאסיק (ProTec Classic) או טריפל אייט בריינסייבר (Triple Eight Brainsaver). אם אתם חושבים שתזגזגו בין הסקייטבורד לאופני ההרים שלכם, או לונגבורד ודאון-היל זה הקטע שלכם, אז כדאי שתשקלו לרכוש קסדה דו שימושית, כמו קסדת “פרוטק בי-2” לאופניים-סקייטבורד (ProTec B2 for Bike\Skate) או POC Receptor Flow bike/skate helmet.

איך מתקדמים מכאן?

מחירי קסדות לסקייטבורד או קסדות דו שימושיות יכולים לנוע בין 100 ש”ח -לפשוטות ועד כ-350 ש”ח לקסדות מותג איכותיות.
בדרך כלל ניתן למצוא קסדות לסקייטבורד בחנויות סקייטבורד ייעודיות, ברשתות ספורט כגון “מגה ספורט” או “ספורט וורטהימר” קשה יותר למצוא קסדות סקייטבורד ומומלץ להתקשר קודם לסניף ולברר.
אגב, כאשר אתם מגיעים לחנות כדי לרכוש סקייטבורד וברצונכם גם לרכוש קסדה מומלץ להתמקח מכיוון שברכישה כזאת מקובל לקבל את ההנחה דווקא על ציון המשלים כגון קסדה ומגינים.

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...