עמוד הבית / סקייטבורד / עשרת סרטי הסקייטבורד הטובים ביותר – חלק ב’

עשרת סרטי הסקייטבורד הטובים ביותר – חלק ב’

הנה מגיע החלק השני של הסקירה שלנו, חמישה סרטים כבר הכרנו (קישור לחלק א’) ועכשיו בואו ונכיר את החמישה הנותרים. זהירות ספויילר (שרמזנו עליו בחלק הראשון) כפי שהבטחנו הסרט האחרון בסקירה הוא הוא הסרט שלדעתנו חובה חובה לראות כאן ועכשיו, היופי בכל זה שיש קישור לסרט המלא ביוטיוב. אז יאללה ממשיכים…

6. Paranoid Park

220px-Paranoid_parkmp
Paranoid Park הוא סרט דרמטי שיצא בשנת 2007. הוא מספר את סיפורו של מחליק מתבגר שמשתמש בסקייטבורד שלו כדי להדוף מאבטח, מה שמוביל בטעות למותו של השומר. הסרט מספר על אלכס, הסקייטר הפוגע, כשהוא מסתתר ומנסה להבין איך להתמודד עם מה שקרה.
הסרט צולם בפורטלנד, אורגון, ומשתמש בפארק ההחלקה המפורסם Burnside בתור פארק Paranoid בסרט. הסרט סובב סביב סקייטבורדינג ומחליקים, אבל משתמש בהם יותר כדי להגדיר את התרבות שאלכס חלק ממנה. Paranoid Park התקבל יפה מאוד ע”י המבקרים, אבל לדעתנו הוא קצת איטי! ובכל זאת, דרמה רצינית עם סקייטבורדינג, שלא מספר את סיפורה של קבוצת ילדים שמנסים להפוך למקצועניים! יש פה בהחלט משהו יותר עמוק והסרטים האחרים שסקרנו.
ציון 77 באתר rottentomatoes.com

7. Deck Dogz

DeckDogs
Deck Dogz הוא סרט סקייטבורד אוסטרלי שיצא בשנת 2006. הסרט מארח את הכוכב האורח טוני הוק, והוא בכיכובם של שון קנדי, הו תי לו וריצ’רד וילסון.
העלילה היא על 3 מחליקים בגיל העשרה שנתקלו בבעיות בבית הספר, עם הוריהם, כמה פושעים והרשויות. (בקיצור באלגן…) הסרט עוקב אחרי מחליקים אלה במסעם דרך אוסטרליה. החלום שלהם הוא להגיע ל-Beachbowl, תחרות בחסות טוני הוק (משחק את עצמו), ולגרום להוק להעניק להם חסות כמחליקים
מקצועיים.ציון הגולשים: 71 באתר rottentomatoes.com

8. Stoked: The Rise and Fall of Gator

stoked-the-rise-and-fall-of-gator-movie-poster-2002-1020503920
Stoked יצא בשנת 2003 לאקרנים והוא הסרט האפל והרציני ביותר ברשימה שלנו. הוא מתעד את סיפור חייו האמיתי של מארק “גייטור” רוגווסקי, איך עלה לתהילה ועושר בשנות ה-80, אבל המשיך בכיוון שלילי וריסק את חייו האישיים והמקצועיים. הסרט מציג סמים ואלכוהול שקורעים את חייו של גייטור לגזרים ואיך הוא בסופו של דבר נשפט על אונס ורצח. לא ממש עלילה של “קבוצה של בני נוער מנסה להיות מקצועית”! Stoked הוא סרט אפל מאוד, אבל אחד הטובים ביותר ברשימה שלנו.
הסרט כולל ראיונות עם “אגדות סקייטבורד” כמו טוני הוק, ג’ייסון ג’סי, סטייסי פרלטה, לאנס מאונטיין, וסטיב קבלרו. פס הקול בסרט מצוין וכולל גם מוסיקה פופולרית מהתקופה, כמו Butthole Surfers, Dead Kennedys, Black Flag ו-Naked Raygun.
ציון הגולשים: 79 באתר rottentomatoes.com

Wassup Rockers / Kids / Ken Park .9

WASSUP_ROCKERS_LOGO
הפעם החלטנו להציג 3 סרטים במקום התשיעי, למה?המשותף לשלושת הסרטים הוא שכולם מציגים סיפורים “מחוספסים” של בני נוער בסצינת הסקייטבורד.
בשנת 1995, יצר הבמאי לארי קלארק סרט בשם Kids. הסרט מספר את סיפורם של חבורת בני נוער סקייטבורדיסטים בניו יורק שמתנסים בסקס, סמים וחוויות אחרות שלהם בעיר הגדולה ניו-יורק.
ציון הגולשים: 77 באתר rottentomatoes.com

בשנת 2002 המשיך לארי קלארק והוציא את Ken Park, סרט המספר את סיפורה של קבוצת סקייטבורדיסטים המתמודדת עם התאבדותו של אחד מחבריהם.
ציון הגולשים: 55 באתר rottentomatoes.com

קלארק יצא עם סרט נוסף בשם Wassup Rockers בשנת 2006, סרט המספר את סיפורה של קבוצת נערים מגואטמלה וסלבדור בלוס אנג’לס הנכנסים לתוך תרבות הסקייטבורד והפאנק במקום לכנופיות.
ציון הגולשים: 64 באתר rottentomatoes.com

10. Dogtown and Z-Boys

dogtowndvdcover
Dogtown and Z-Boys הוא סרט דוקומנטרי המבוסס על אותו הסיפור כמו של הסרט התיאטרלי Lords of Dogtown. אבל…הוא מציג את הסיפור כסרט תיעודי, הוא מספר סיפור יותר אובייקטיבי ומלא, יכול להיות שתחשבו בתחילה שהוא לא כל כך מרגש, אבל אנחנו מבטיחים לכם הדבר הראשון שתרצו לעשות שתסיימו לצפות הוא לרוץ ולהחליק ולשמוע את פס הקול של הסרט (:
תכל’ס חשוב שתדעו איך הכל התחיל, והסרט מציג בצורה ברורה ומרתקת איך המציאו את הענף המדהים הזה. הסרט מצליח להעביר את הצופים דרך ההיסטוריה והחיים של גולשי צוות Zephyr האגדי שהמציאו מחדש את תרבות הסקייטבורד בשנות ה-70.בימאית הסרט היא חברת ה- Z-Boy , סטייסי פרלטה המפורסמת והקריין המספר הוא השחקן שון פן. תוכלו לצפות בקטעי וידאו ישנים של גלישה והחלקה, תמונות וראיונות עם צוות Zephyr האגדי. בקיצור סרט מומלץ ביותר, זוהי חתיכת תקופה מהחשובות ביותר בהיסטוריה של הסקייטבורד ואף נכלל ברשימה של סרטי הדוקו הטובים ביותר.
ועוד יותר מזה…הסרט זמין לצפיה באורך מלא ביוטיוב, אז למה אתם מחכים?!?

לצפיה בסרט המלא ביוטיוב

ציון הגולשים 89 באתר rottentomatoes.com

מבוסס על פוסט שכתב סטיב קייב (Steve Cave), מומחה לסקייטבורד באתר http://skateboard.about.com

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...