עמוד הבית / סקייטבורד / איך מקצוען סקייטבורד הופך לאגדה עוד בחייו? תשאלו את טוני הוק

איך מקצוען סקייטבורד הופך לאגדה עוד בחייו? תשאלו את טוני הוק

המקרה מעורר ההשראה של טוני הוק (Tony Hawk) בשנת 1999 הוא אחד האירועים הזכורים ביותר בתולדות הסקייטבורד, שבירת שיא גינס בתחרות X Games כמובן!

XGames-logoבשנת 1999 בתחרות ה- X Games, המטרה של הוק הייתה ברורה, בשיחות עם מקורבים הוא חזר ואמר “אני הולך לשבור שיא גינס (ועולם) ולבצע את ה-900, 2.5 סיבובים מלאים באוויר”.
במהלך התחרות הוא ניסה 10 פעמים וכשל כל פעם מחדש, הקהל לא הפסיק לפרגן ולעודד גם שהוק כשל וכשל ונראה היה כי מפרגנים לו על הניסיונות ואולי אף אפשר לדחות את שבירת השיא לתחרות בשנה הבאה.
אבל הוק לא ויתר הוא יצא להפסקה של כחצי שעה, התייעץ עם חבריו ובסוף החליט, ניסיון אחרון נוסף.
וכמו באגדות, הוק, בקור רוח וריכוז בלתי רגיל נכנס שוב ל- Hulf Pipe לניסיון נוסף ואחרון בהחלט, 2 הקפיצה הראשונות בסשיין נועדו רק לצבירת תאוצה ובקפיצה השלישית הוא פשוט עשה את זה, לראשונה בעולם 2.5 סיבובים באוויר. הנחיתה שלו הייתה כמעט ומושלמת, חדי העין יבחינו שהייתה מעידה קטנה ונגיעת יד במשטח אבל עדיין 2 רגליו היו יציבות על גבי הקרש ולכן השיא כשר למהדרין.

אגב, מקור השם 900 הוא פשוט והגיוני, סיבוב אחד הוא 360 מעלות ו2.5 סיבובים הם סה”כ 900 מעלות. נכון שאחריו כבר לא מעט מקצוענים הצליחו לבצע את ה-900 אבל, היי הוא הראשון, בנוסף אין עדיין מקצוען שהצליח לשבור את השיא בתחרות ולבצע 1080 (3 סיבובים מלאים!), אז בהחלט יש למה לחכות.


 

טום שחר - שיאן גינס ב-1080אבל, הסיפור שלנו לא מסתיים כאן, באותה שנה בדיוק, בשנת 1999 נולד בארה”ב תינוק בשם טום שחר.
הוא כפי שתיכף תקראו הולך להיות היורש של טוני הוק והאגדה החיה הבאה!
טום מתגלה כסקייטבורדיסט מחונן, מצליח לאחר 3 נסיונות בלבד לבצע 1080, ובשנת 2012 הוא זוכה במדלית הזהב בתחרות X Games שנערכת באסיה ושובר את השיא של טוני הוק בעודו מבצע 1080 בתחרות!
טום הוא גם המתחרה הצעיר ביותר שזכה אי פעם בתחרויות ה-X Games , בגיל 13 בלבד מתמודד מול מתחרים בגילאי ה-20 ואפילו ה-30.
 

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...