עמוד הבית / לונגבורד / האמבורד / האמבורד: הדבר הבא שמשאיר את הלונגבורד מאחור…
האמבורד - Hamboards
מציגים את האמבורד בתוכנית הכרישים. מקור: עמוד הפייסבוק הרשמי Hamboards

האמבורד: הדבר הבא שמשאיר את הלונגבורד מאחור…

ראשית ננסה לתאר במשפט אחד את האמבורד, אז אם לונגבורד וגלשן גלים מתאהבים ונולד להם תינוק, האמבורד הוא התינוק המדובר (:

משפחת המבורג , מקור: עמוד הפייסבוק  Hambaords

משפחת המבורג , מקור: עמוד הפייסבוק Hambaords

הסיפור שלנו מתחיל אי שם בחוף האנטינגטון בקליפורניה, פיטר וקטי הם ההורים לבית משפחת המבורג ולהם 5 בנים (מוזס, גאס, אנדרס, צ’פמן ויוהכין) כל בני המשפחה כמובן גולשי גלים.
הקרבה לחוף הובילה את כל 5 האחים להקדיש את מירב זמנם לים ולחוף במגוון פעילויות כגון, גלישה, צלילה, דייג ולבסוף הפכו האחים גם למצילים מוסמכים שעובדים בחופי האזור.

במהלך השנים (בעיקר בקליפורניה) הומצאו כמה וכמה סוגי סקייטבורדים שניסו לתפוס, לחקות ולייצר את ההרגשה המדויקת של גולשי הגלים כאשר הם על הגל. ת’כלס, לבני משפחת המבורג לא היתה כוונה מיוחדת להצטרף לחגיגה ולנסות לתכנן או לייצר סקייטבורד מסוג חדש, הם פשוט רצו ליצור משהו שיגרום להם להרגיש שהם גולשים על הגלים גם כאשר הם מחליקים על בטון / מדרכה / על הכביש .

כולם מגויסים לפרויקט המשפחתי

הנושא כל כך בער בקרבם, שמהר מאוד הפך האתגר למשימה משפחתית, ובכך כולם נתרמו לתכנן את הסקייטבורד החדש. מידי יום, במהלך ארוחות הערב הם לא הפסיקו לשוחח ולדון בתכנון החדש של הסקייטבורד, משם המשיכו ישר לגראראז’ שהפך לבית המלאכה הרשמי שלהם.
אב המשפחה פיטר היה (וגם היום) מוביל הפרויקט, תחת הובלתו הם בנו מגוון אבות טיפוס ודגמים ראשונים, יצאו וחיפשו את השילוב הנכון של סוג עץ, גלגלים, צירים, מייסבים ובולמי זעזועים שיצליח ליצור את ההרגשה הייחודית של הגלישה. הניסוי וטעייה בסך הכל נמשך 8 שנים עד שהם הבינו שסוף סוף הצליחו. (אגב, בכל הזדמנות שהיתה, הם יצאו לגלוש ואין ספק שהיתה לזה נטייה להשפיע על קצב ההתקדמות של הפרויקט)

והנה נולד האמבורד

הם הבינו שהצליחו, כאשר התוצאה שהתקבלה היתה פריצת דרך, סוג חדש של סקייטבורד שקיבל את השם “האמבורד” (HAMBOARD) אשר מצליח לדמות בצורה מעולה גלישת גלים.
ניתן לבצע איתו כמה תרגילים שמוכרים לגולשי הגלים:

  • פניות רחבות וזורמות
  • הליכה לכיוון החרטום וגלישה במיקום זה תוך כדי השענות קדימה והרמת החלק האחורי של האמבורד.
  • הליכה הלוך חזור כולל סיבוב על הקרש כולו
אם עדיין לא שמתם לב, השם הוא כמובן שילוב של שם המשפחה וסקייטבורד. Hamborg+Skateboard=Hamboard
בני המשפחה מספרים שמבחינתם להצליח וליצור את הסקייטבורד החדש היה סוג של תאונה משמחת, זה כאילו שאלוהים זרק לנו את התכנון ישירות לגאראז’ הם מספרים.
Hamboards is Surf City on Wheels ככה מכנים אותו בני המשפחה, בנוסף המושג בו הם משתמשים לכנות את הגולשים הללו הוא “גולשי אדמה / גולשי ארץ” שבאנגלית האמת נשמע טוב יותר, Landsurfers .

רוצים כבר עכשיו לראות את כל הדגמים? אין בעיה תוכלו לדלג לסקירת הדגמים המלאה 

איך משיגים מימון?

השלב הבא כדי להמשיך היה להשיג מימון לעסק החדש, בשנת 2013 הם הגישו מועמדות לתוכנית הכרישים (Shark Tank) ברשת ABC, והופיעו בפרק מוצלח במיוחד ובלתי נשכח בעונה החמישית. (פרק מס’ ששודר באוקטבור 2013)
במהלך הפרק קיבל פיטר, אב המשפחה את הצעתו של אחד המשקיעים בתוכנית רוברט הרז’ווק (Robert Herjavec), השקעה של $300,000 תמורת 30% ממניות החברה.
הנה סרטון שהכינו במיוחד לאודישן (מבחני הקבלה) לתוכנית, בו הם מציגים הרעיון והפוטנציאל הגלום בו:

מה קורה במפעל המשפחתי?

חודש לאחר ההופעה בתוכנית הם כבר היו מוצפים בכמות אדירה של הזמנות של לקוחות שכבר הסכימו לשלם מראש.

“הופצצנו בהזמנות לאחר שידור הפרק בו הופענו, רק החשיפה כשלעצמה העיפה את החבר’ה הקטנה שלנו דרך הגג הישר לעננים וכעת אנחנו סוף סוף מצליחים לייצר בכמות שמספיקה לעמוד בקצב ההזמנות המטורף.”, הם מספרים.

כל סקייטבורד מיוצר ומורכב ידנית בסדנה של המשפחה (שהפכה למפעל קטן) בקליפרניה, והוא מיועד בנוסף להחלקה בסגנון גלישת גלים גם לסגנון סטריט-סאפ (StreetSup) שמוכר גם כ-Street stand up paddle או Land paddles.
את הסרטון הבא הכינו בני המשפחה עם חצי קריצה, בהומור משעשע ובו הם מספרים על השינוי במפעל המשפחתי, בתקופה שלאחר ההופעה בתוכנית , נראה כי פיטר האב וגאס, אחד האחים, עייפים מעבודה מרובה בגלל קצב ההזמנות.

 

הזמנות לישראל ,אפשרי!?!

רוצים כזה? זה בסדר יש הזמנות גם לישראל, באתר החברה ניתן לצפות בכל הדגמים המיוחדים וגם לבצע הזמנה גם לישראל, נכון שעלויות המשלוח גבוהות, אבל היי אם זה חלום שלכם אז הנה דרך להגשימו (:
מידע נוסף תוכלו למצוא באתר הרשמי של החברה http://hamboards.com/

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...