עמוד הבית / קולנוע וטלוויזיה / רוקט-רייסר: הסקייטבורד שאפילו ספיידרמן לא יכול לעצור

רוקט-רייסר: הסקייטבורד שאפילו ספיידרמן לא יכול לעצור

ידעתם שבין גיבורי העל של מרוול, יש לנו גם סקייטבורדיסט? הכירו את רוקט-רייסר בחור מוכשר גם בסקייטבורד וגם בהמצאות טכנולוגיות שהחליט לקחת את זה דווקא לכיוון הפשע ופורעי החוק, אבל אז הוא פגש את ספיידרמן.

רוברט פארל (Robert Farrell) גדל עם משפחתו בברוקלין, ניו-יורק, לאחר שאביו עזב את הבית, והותיר את אחיו ואימו לבדם, הוא נאלץ לעזור לפרנס את המשפחה בכל מיני עבודות מזדמנות. עוד בתור ילד הוא אהב סקייטבורד וכן מדע וטכנולוגיה ואף הצטיין בשניהם. כאשר הגיע לגיל המתאים הוא הצטרף לחיל האוויר כטכנאי וזכה להתמחות בטכנולוגיות חדשניות.

המצב התחיל להתדרדר כאשר אימו חלתה ופארל חיפש מקורות נוספים להשיג כסף (עולם הפשע), הוא החליט לנצל את כישוריו בסקייטבורד וטכנולוגיה ופיתח את הסקייטבורד המיוחד שלו ובכך הפך לגיבור העל Rocket Racer.

סקייטבורד העל

אבל רגע, לפני שנמשיך בואו נכיר את “סקייטבורד העל” שהמציא ופיתח, הנה המפרט של המיוחד שלו:

  • הסקייטבורד כלל הנעה רקטית, שאיפשרה לו לצבור מהירות מרשימה ולהחליק גם על קירות אנכיים. (למשל לטפס על בנין)
  • הדלק שבסקייטבורד איפשר לו להגיע עד לטווח של 120 ק”מ. (כמו לנסוע מתל אביב לירושלים ובחזרה)
  • השליטה בסקייטבורד היתה באמצעות האוזניות המיוחדות שעל ראשו שהפעילו את הסקייטבורד בכוח המחשבה בלבד.
  • הלוח כלל תופסנים מגנטיים לרגליים, המאפשרים אחיזה חזקה ביותר.
  • כמו כן, הכפפות של קורט-רייסר היו מצוידות במערכת של מיני רקטות מ-2 סוגים, האחת טעונות בחומר נפץ והשנייה הכילה רקטות המכוילות למהירות גבוהה ביותר היכולה לנגח ולהלום ביריב. (באחד העימותים, ספיידרמן חטף את המיני רקטות הללו בגופו ולא היה יכול לעמוד בעוצמה ובכך הצליח רוקט-רייסר להתחמק ולברוח.)

הרומן של רוקט-רייסר עם עולם הפשע

בניסיון השוד הראשון שלו רוקט-רייסר לגנוב תיק מזומנים, ספיידרמן ניסה לעצור אותו, אולם לא הצליח בגלל המהירות האדירה של הסקייטבורד, לבסוף היה זה ביש מזל, רכב שהגיח בפתאומיות עצר את רוקט-רייסר ובכך הצליח ספיידרמן לעוצרו ולהסגירו למשטרה.
לאחר שהות בכלא הצטרך רוקט-רייסר לטינקרר (Tinkerer) גאון מתמטי וממציא שנלחם בספיידרמן.
טינקרר עזר לרוקט-רייסר לשפר ולהשביח את הסקייטבורד שלו ולאחר מכן בעזרתו של הפושע ג’קסון ווילי (Jackson Wheele) הוא ניסה שוב לחזור ולשדוד. במקרה הזה דווקא הפושע ווילי בגד בו וניסה להורגו ומי שהציל אותו ממוות בטוח היה לא אחר מ…ספריידמן.

מפורע חוק לבן בריתו של ספיידרמן

לאחר שהשתחרר שוב מהכלא הופעלו עליו לחצים לחזור ועולם הפשע, אולם רוקט רייסר סירב, ובכך ראשי הפשע שלחו צייד ראשים להרגו, מי שגם הפעם נחלץ לעזרתו היה ספיירדמן, אולם הפעם צייד הראשים היה כל כך עוצמתי שספיידרמן התקשה לגבור עליו. הפעם היה זה רוקט-רייסר שהצליח להציל את ספיידרמן ושניהם יחדיו הצליחו לנצח את צייד הראשים.

בהמשך, לאחר שהחל בצעדיו הראשונים מחוץ לעולם הפשע, הוא זכה במלגת לימודי הנדסת אלקטרוניקה והצליח לפרנס את משפחתו בכבוד. מאז הכריז רוקט-רייסר שספיירדמן הוא הגיבור שלו והפך לבן ברית ושותף של ספריידמן בלחמתו בפושעי העל,. באחד המקרים אף סיכל מזימה לחטוף את ספיידרמן.

הנה פרק 5 בעונה ה-3 של ספיידרמן, בו תוכלו להכיר טוב יותר את רוקט-רייסר, שמסתבך שוב עם המשטרה אבל עם סיום הפרק הופך לבעל ברית וחבר של ספיידרמן:

 

רוצים עוד מידע על רוקט-רייסר?

כנסו לוויקפדיה של גיבורי מרוול  http://marvel.wikia.com/Robert_Farrell_(Earth-616)

כמו כן, ציטוטים ומידע מורחב ניתן למצוא באתר http://www.writeups.org/fiche.php?id=2267

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...