עמוד הבית / קולנוע וטלוויזיה / מה לגיבור-על וסקייטבורד? תשאלו את וונדר-וומן

מה לגיבור-על וסקייטבורד? תשאלו את וונדר-וומן

באמצע שנות ה-70 אחת הסדרות המצליחות בטלוויזיה האמריקאית היתה Wonder Woman (וונדר-וומן או בתרגום לעברית “אשת חיל”). סדרת הפעולה התבססה על דמות הקומיקס הפמיניסטית וונדר-וומן (גיבורת העל השלישית בחשיבותה לאחר סופרמן ובטמן) של צ’ארלס מולטון שנוצרה בשנות ה-40 , שמספרת על דיאנה, נסיכת האמזונות. הסדרה שודרה במשך 3 עונות, בין השנים 1976 – 1979 וגם ילדי ישראל של שנות ה-70 וה-80 בוודאי זוכרים אותה בערוץ הראשון.

אחד הפרקים המעניינים בעונה השלישית נקרא “Skateboard Wiz” , הפרק הופק בהשראת סצינת הסקייטבורד החזקה של שנות ה-70 וה-80 בקליפורניה.

דיאנה (וונדר-וומן) מבקרת בקליפורניה וכמובן נתקלת בפושעים שמפעילים רשת הימורים של קזינו בלתי חוקי.
אותם פושעים חוטפים נערת סקייטבורד מתבגרת (השחקנית קינטיה איילבכר- Cynthia Eilbacher) שבמקרה הייתה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון והייתה עדה לפשע כלשהו.
וונדר-וומן לא מוותרת לפושעים בקלות, ויוצאת למרדף אחריהם תוך כדי שימוש בסקייטבורד שהותירה הנערה מאחור. המרדף הוא בעצם סצינת דאון-היל נחמדה, וונדר וומן מגלה כישורי החלקה מרשימים.
כאשר ברור שמדובר בכפילה, ועוד יותר מזה, ניתן בוודאות לראות שהצילום הוא במהירות כפולה וזאת כדי לגרום להעצמת מהירות הגלישה. אבל היי, אלו שנות השבעים העליזות ואז זה עבד ובגדול!
מכונית הפושעים נתקלת במשאית גדולה ונאלצת לעצור בפתאומיות, וונדר-וומן מנצלת את ההזדמנות, משיגה את הפושעים שנמלטו בינתיים מהרכב ומנטרלת אותם בעזרת כוחות העל שלה.
היא כמובן לא שוכחת וממשיכה ומצילה את נערת הסקייטבורד הצעירה, כאשר זאת מעניקה מחמאה גדולה על ביצועיה של וונדר-וומן בסקייטבורד: “וונדר-וומן, חייבים להעלות אותך סקייטבורד”

ואיך אפשר בלי מילה על לינדה קרטר

lynda-carter

לינדה קרטר

השחקנית הראשית המגלמת את וונד-וומן היא לינדה קרטר האגדית (Lynda Carter) שעברה למשחק לאחר קריירת דוגמנות מצליחה וזכייה בתואר מלכת היופי של ארה”ב (ייצגה את אריזונה) בשנת 1972. אגב, היא לא מיס עולם, היא אומנם השתתפה בתחרות בשנת 1972, הגיעה לחצי הגמר אבל לא זכתה בתואר.
לפני התפקיד של וונדר-וומן השתתפה קרטר בתפקידים לא משמעותיים בסרטים דלי תקציב, וכן בסדרות טלוויזיה משטרתיות כגון סטארסקי והאץ ונאקיה. הפריצה הגדולה היתה כאמור בליהוקה לסדרה וודר-וומן.
אולי תתפלאו, אבל לינדה היא עדיין מגה סלב בארה”ב מופיעה בתפקידי אורח בסדרות, תוכניות אירוח וריאליטי ואפילו מופיעה…כזמרת, פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר האינטרנט הרשמי שלה www.lyndacarter.com

הסדרה מסקרנת אתכם? אז הנה עוד כמה דברים מעניינים…

Wonder_WomanPlay

סרטוני הפתיחה של הסדרה

וונדר וומן ,נסיכת האמזונס שעזבה את עולמה בכדי להחזיר פצוע אמריקאי,במלחמת העולם השניה, טייס בשם סטיב טרוור, הביתה. בסופו של דבר היא הופכת למזכירה שלו” חנונית ממושקפת ולא מושכת” בשם דיאנה פרינס בדמותה האנושית לשם כיסוי. וונדר ומן נלחמת בנאצים ופושעים שונים.רשת אי. בי. סי הפיקה את העונה הראשונה ורצתה לסיים בשל רייטינג לא מספיק גבוה אבל המתחרה סי. בי.אס זינקה על ההזדמנות והפיקה שתי עונות נוספות שנקראו” הרפתקאות החדשות של וונדר וומן”. הסדרה הפכה בסופו של דבר לקאלט,הנה סרטוני הפתיחה של הסדרה (לכל עונה היה סרטון פתיחה ייחודי) תוכלו לצפות במיטב קטעי הפעולה שיש לסדרה להציע (ואל תשכחו מדובר על שנות השבעים כן, האפקטים בהתאם…)

ומה הקשר הישראלי?

gal-gadot

גל גדות

במהלך שנת  2016 צפוי לצאת לאקרנים הסרט “בטמן נגד סופרמן” (Batman Vs. Superman: Dawn of Justice – סרט ההמשך ל”איש הפלדה”)
בסרט החדש אמורים להיפגש לראשונה באטמן, בגילומו של בן אפלק, סופרמן בגילומו של הנרי קאוויל, ווונדר וומן בגילומה של גדות. אגב, גל קיבלה כבר את ברכת הדרך מלינדה קרטר שפרסמה “ציוץ” ברכה לגל לאחר ההודעה שגל לוהקה לתפקיד.

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...