עמוד הבית / סקייטבורד / מילון מונחים-כדי להתחיל להבין מה זה מה…

מילון מונחים-כדי להתחיל להבין מה זה מה…

 

קומפלט – סקייטבורד שלם. כל קומפלט מכיל קרש אחד, גריפ אחד, שני צירים, שמונה ברגים, ארבע גומיות, שמונה מייסבים, ארבעה גלגלים ושני בולמי-זעזועים. שמות נוספים: סקט, סקטבורד, סקייטבורד. שם באנגלית – SKATEBOARD, COMPLET.

קרש – החלק מעץ שעליו עומדים. על הקרש מודבק נייר זכוכית הקרוי גריפ-טייפ. שמות נוספים: פלטה, DECK, BOARD. שם באנגלית – DECK, BOARD.

גריפ-טייפ – נייר הזכוכית שמודבק על הסקט. מאפשר אחיזה טובה יותר של הרגליים בסקט. שם באנגלית – GRIP-TAPE

צירים – גופים ממתכת המשמשים לחיבור של הקרש אל הגלגלים. שם באנגלית – TRUCKS, AXLE.

גומיות – בתוך הצירים ישנן גומיות המאפשרות לציר לנוע מעט ועל-ידי כך להפנות את הסקט. שם באנגלית – BUSHINGS

מייסבים – משפרים את מהירות הסיבוב של הגלגל. המייסבים מורכבים משתי דסקיות מתכת שביניהן כדוריות קטנות. שמות נוספים – לאגרים. שם באנגלית – BEARINGS

בולמי-זעזועים – ריבועים מגומי או פלסטיק הנמצאים בין הצירים לקרש. מטרת הבולמים היא לרכך את הנחיתה אחרי קפיצה, להרחיק את הקרשמהרצפה ולמנוע נזק שעלול להגרם לקרש בגלל הצירים. שמות נוספים: מגביהים. שם באנגלית – RISER-PADS.

ברגים – מחברים את הצירים לקרש. שם באנגלית – BOLTS, HARDWARE.

ABEC – רמת הגימור של הכדוריות בתוך המייסב. ככל שהגימור יותר טוב וחלק כך הכדוריות יסתובבו יותר מהר והמייסבים יעצרו יותר לאט. ככל שמספר ה- ABEC יותר גבוה כך רמת הגימור של הכדוריות יותר גבוהה.

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...