עמוד הבית / קולנוע וטלוויזיה / עשרת סרטי הסקייטבורד הטובים ביותר – חלק א’

עשרת סרטי הסקייטבורד הטובים ביותר – חלק א’

בואו נגיד שאין ממש “מבול” של סרטים בנושא סקייטבורד. נכון שלסצינת הסקייטבורד יש פוטנציאל אדיר, לרוב הסקייטרים חיים דינמיים, מלאי אתגרים וסיכונים ואין לשכוח את סצנת התחרויות מלאת האדרנלין, אבל זה מה יש ועם זה ננצח… רק לפני שיהיה ברור…זאת לא רשימה של עשרת סרטוני הוידאו הטובים ביותר מיוטיוב, או עשרת הנבחרים של הגולשים או קטעי וידאו מקבוצות סקייטבורד. מדובר על סרטי קולנוע, באורך מלא העוסקים ומתמקדים בהיבט מסוים מהעולם המדהים הזה שכולנו אוהבים…סקייטבורד.
כדי לא להעמיס יותר מידי, חילקנו את הסקירה לשני פוסטים ומאז כבר פרסמנו גם את השני…הנה קישור

1. ‘Thrashin

thrashin2
הסרט יצא בשנת 1986 והוא סרט דרמטי על מחליקי סקייטבורד וחייהם. הסיפור עוקב אחר מחליק צעיר בשם קורי וובסטר. הוא מחליק חובב שרוצה לזכות בתחרות החלקה בירידה גדולה. הוא מתאהב בבחורה בשם כריסי, שאחיה הגדול הוא המנהיג של להקת רוק/פאנק מחליקה שנקראת “הפגיונות”. הסרט בכיכובם של ג’וש ברולין, רוברט רסלר, ופמלה גידלי. כמו כן, יש הרבה מחליקים גדולים משנות ה-80, כמו טוני אלווה (Tony Alva), טוני הוק (Tony Hawk), כריסטיאן הוסוי (Christian Hosoi) וסטיב קבלרו (Steve Caballer). הסרט במקור כלל אפילו את ג’וני דפ, אבל המפיק הוציא אותו. הוא גם מכונה לעתים “Skate Gang”.
ציון הגולשים: 73 באתר rottentomatoes.com

לצפיה בסרט המלא ביוטיוב

 2. Lords of Dogtown

LordsofDogDVD
ניתן לומר כמעט בוודאות שמדובר בסרט הסקייטבורדינג הטוב ביותר שנעשה עד כה. הוא מרגש, מלא בדרמה ומספר סיפור אמיתי וכנה! אם Dogtown and Z-Boys הוא הסרט הדוקומנטרי של הסצינה בקליפורניה אז Lords of Dogtown הוא הסרט העלילתי של אותה תקופה ומקום בדיוק. הסרט יצא בשנת 2005 ומתרחש בסנטה מוניקה בתחילת שנות ה-70 ומתמקד בשלושה גולשים בשם טוני אלווה (בגילומו של ויקטור ראסוק), סטייסי פרלטה (בגילומו של ג’ון רובינסון), וג’יי אדמס (בגילומו של אמיל הירש). הם נהנים מגלישה וסקייטבורדינג ומסתובבים בחנות הסקייטבורד Zephyr. סט של גלגלים חדשים להחלקה עשויים פוליאוריטן משנה לחלוטין את האופן בו מחליקים בסקייטבורד ומאפשר לעלות ברמת הפעלולים. וכך השלושה ממשיכים להיות מפורסמים בתחרויות סקייטבורדינג, עם העושר והתהילה שהולכים וקורעים אותם לגזרים. זה סיפור אמיתי נהדר שעוזר להראות את ההיסטוריה והאבולוציה של הסקייטבורדינג.
ציון הגולשים: 81 באתר rottentomatoes.com

3. Gleaming the Cube

220px-Gleaming_the_cube
Gleaming the Cube יצא בשנת 1989. הסרט בכיכובו של כריסטיאן סלייטר הצעיר בתור בריאן קלי, מחליק בן 16 שרק רוצה להחליק עד שאחיו הויאטנמי המאומץ מת באורח מסתורי וקלי חייב להתבגר במהירות כדי לחשוף את האמת על הרצח של אחיו. הסרט כולל מחליקים מפורסמים. טוני הוק, וטומי גררו שמשחקים חברים של קלי, ומחליקים עימו (באותו הזמן, הוק וגררו היו ב-Bones Brigade). חבר קבוצת ה-Z-Boy המקורית סטייסי פרלטה היה היועץ הטכני לסקייטבורד, והפעלולנים בסרט כוללים את מייק מק’גיל, “גייטור” מארק רוגווסקי, רודני מולן, ריץ’ דאנלופ, אריק דרסן, לאנס מאונטיין, מייק וואליי, כריס בלאק, טד אר, נאטס קאופס, כריס בןרסט וסטיב סוויז.
ציון הגולשים: 70 באתר rottentomatoes.com

4. The Search for Animal Chin

animal_chin
הסרט יצא בשנת 1987, והיה ללא ספק ה”הסקייטבורדינג וידאו” הטוב ביותר שיצא באותם שנים. הסרט בהשתתפות צוות ההחלקה המפורסם “Bones Brigade” היה אחד מסרטי הוידאו הראשונים על סקייטבורדינג עם עלילה!
הסרט מתחיל עם Animal Chin, מאסטר סקייטבורדינג בן 62, שנעדר. ה-Bones Brigade (סטיב קבלרו, טומי גררו, טוני הוק, מייק מק’גיל ולאנס מאונטיין) יוצאים לחיפושים אחריו. הסיפור פשוט ומהנה, וברור שלצוות היה כיף להכין אותו. כל מי שאכפת לו מסקייטבורד חייב לראות את הסרט הזה – הוא שונה מסרטוני ההחלקה של היום, יותר בגובה העיניים, פשוט ומהנה.
ציון 75 באתר imdb.com

5. Grind

movie-grind
Grind הוא סרט סקייטבורדינג אמריקאי שיצא בשנת 2003. הסרט בסגנון קומדיית הרפתקאות, העלילה היא על אודות קבוצה של מחליקים ש… קבלו את זה … רוצים להיות מקצוענים! זאת בעצם העלילה המזוקקת והאמיתית לכל דבר שקשור לסקייטבורדינג במשך עשרות שנים…
הסרט התקבל בצורה נוראה כשהוא יצא לאקרנים, אבל הוא הלך וצבר פופולריות עם אותו הקהל שצפה בתוכניות כמו ג’ק-אס. בסרט מופיעים בוב ברנקוויסט, באקי לסק, פייר לוק גניון ובאם מרג’רה, יחד עם פרסטון לייסי, ארן דנג’ר מקגהי וג’ייסון ווי מן אקונה מג’קאס.
ציון הגולשים: 81 באתר rottentomatoes.com

 

טוב סיימנו את החלק הראשון של הסקירה, 5 סרטים מענינים ושווים צפייה, אבל חכו החלק השני הולך להיות עוד יותר מלהיב והסרט הטוב ביותר לדעתנו שנעשה עד כה נמצא שם. ההפתעה הגדולה שהסרט הזה (סבלנות לא אומרים מהו) זמין לצפיה מלאה ביוטיוב אז שווה לחכות…

מבוסס על פוסט שכתב סטיב קייב (Steve Cave), מומחה לסקייטבורד באתר http://skateboard.about.com
קישור לפוסט המלא (באנגלית) נפרסם בחלק ב’ של הסקירה.

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...