עמוד הבית / אומנות ועיצוב / 15 דברים שלא חשבתם לעשות עם סקייטבורד שבור…
Recycled_Skateboard מיחזור סקייטבורד

15 דברים שלא חשבתם לעשות עם סקייטבורד שבור…

ההגדרה המילונית (או הצה”לית) של “ציוד מתכלה”, הוא ציוד שנשחק לאחר שימוש במשך תקופה ונדרש להחליפו בחדש, תרצו או לא תרצו סקייטבורד וסך חלקיו הם ציוד מתכלה.
נשבר הסקייטבורד? הלכו הצירים? לא נורא, עכשיו הזמן למחזר, כולנו מכירים את זה מהסקייטבורד שלנו, לא משנה איזה סוג יש לנו, בסוף הוא מתבלה, נשבר או נשחק ואנו רוצים להחליפו בחדש. זה יכול להיות הבורד עצמו (קרש), הגלגלים וגם הצירים וכד’. אז דקה לפני שאתם זורקים את הסקייטבורד הישן, עצרו שנייה ותראו כמה דברים נפלאים ניתן ליצור מהסקייטבורד הישן שלכם.

העיסוק בסקייטבורד ממוחזר או יותר נכון סקייטבורד כחומר גלם ליצור דברים החדשים הוא טרנד הולך ותופס ברחבי עולם העיצוב המודרני, הקרבה העמוקה בין עולם הסקייטבורד ועולם העיצוב והאמנות, מביאה מעצבים ואמנים (שחלקם אף סקייטרים) לחשוב אילו יצירות או חפצים שימושיים ניתן לעשות מסקייטבורד שנשבר, מחלקים ישנים או אפילו סתם משאריות ייצור של סקייטבורד.

החלטנו לרכז עבורכם אוסף מעניין ומעורר השראה של חפצים שכאלו, משהו שכולכם, עם קצת תושייה (ועזרה של הנדימן) יכולים לעשות בעצמכם בבית ולהנות מ”סקייטבורד לייף סטייל” גם בבית או בעבודה. רק לפני שנתחיל נדגיש שחלק מהדוגמאות שתראו פה דורשות שימוש בציוד קצת מסוכן כמו מסור או מקדחות, לכן אנו ממליצים ש”הנדימן” מומחה או מבוגר אחראי ילווה אתכם בבית במידה והחלטתם לנסות ולייצר משהו כזה בעצמכם וכמו בסקייטבורד גם בעבודות כאלו צריך להשתמש במיגון (כפפות,משקפי מגן וכד’).

(1) מתלים לקיר – Truck Pegs

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר המוצר Truck Pegs הוא מתלה לקיר, על המתלה (בדומה לכל מתלה אחר) ניתן לתלות כובעים, תיקים, בגדים וכל מה שתרצו. המיוחד במתלה שהוא מיוצר מחלקים של סקייטבורד: קרש שנחתך לצורת אליפסה, ציר שנחתך לחצי וגלגל של סקייטבורד. מתאים במיוחד לחדר ילדים אבל לא רק, יש למתלים האלו מספיק סטייל להשתלב גם בדירות של צעירים. אפשר לרכוש באתר potterybarnkids.com (מידות: גובה: 13 ס”מ רוחב 12 ס”מ) או לנסות ולהכין בעצמכם.

(2) מתלים לקיר – SKATEHOOK

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר אנו ממשיכים להתעסק עם מתלים, והפעם נכיר פתרון דומה מבית יוצר אחר, כאשר ההבדל הוא שבמתלים האלו אין צירים או ברזל אלא רק קרש עם חיתוך נוסף שהופך אותו למתלה מעץ.
באתר Deck Stool Shop מספרים שכל המתלים מיוצרים מקרשים שנשברו ולכן הדגמים שונים בגלל עיצובי הקרש , הגרפיקה ומצב השריטות שבכל קרש. בתליה נכונה על הקיר ניתן לתלות על גבי המתלה, תיקים, כובעים, מגבות ואפילו לעשות במתלה שימוש כמתקן להניח סמארטפון או טאבלט בעת הטעינה.

(3) כיסאות – Deckstool

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר קרש של סקייטבורד אפשר בקלות למחזר ולייצר באמצעותו כל מיני סוגי כיסאות ושרפרפים.
מכיוון שהקרשים עצמם מאוד חזקים האתגר הוא רק בחיבורים ואת זה ניתן לעשות במומחיות באמצעות צירים (Truck)משומשים שבטח יש לכם בבית. כל כיסא בדוגמאות שלפניכם מחובר אך ורק מציר אחד בודד של סקייטבורד.
ברגע שהכיסא מהודק ומחובר הוא ממש חזק וכל אחד (קטן כגדול) יכול לשבת עליו מבלי לחשוש שהכיסא ישבר.
תחשבו על זה גם בתור מתנה לחבר שאוהב סקייטבורד, או חבר שאוהב אומנות מודרנית יש פה סגנון מיוחד ומרשים.
באתר Deckstool.com תוכלו למצוא מגוון דוגמאות וכן לרכוש את הפריט המועדף עליהם, אבל גם במקרה זה תוכלו לחשוב קצת כיצד אתם יכולים להכין את זה בעצמכם בבית. כבר יצא לנו לבקר בארץ בכמה חנויות שצוות החנות הכין כאלו שווים במיוחד לבד בעצמו.

(4) שעון – Astro Clock

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר תמיד הזמן לסקייטבורד אבל בכל זאת שרוצים לדעת מה השעה, למה לא להשתמש ב- Astro Clock.
גלגלי הפוליאוריתן שינוי את עולם הסקייטבורד בשנות ה-70 וחוללו מהפכה בתחום. השעון שלפניכם הוא סוג של מחווה לאותה תקופה. Astro Clock הוא שעון קיר שמשלב 12 גלגלים שונים מגוונים, כאשר בטח שמתם לב שכל גלגל מציין שעה מסוימת. השעון הוא במידות 40 ס”מ בגובה וברוחב. ניתן לרכוש את השעון באתר Skatestudyhouse.com כאשר שימו לב שלא ניתן לבחור גלגלים, בסטודיו שמיצר את השעון מספרים שהם מייצרים את הדגמים על טהרת המחזור ולכן עושים שימוש בגלגלים שזמינים להם לאחר שנאספו למחזור.

(5) פרגוד – Butterfly Wall

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר כאשר אתם רוצים לצאת חוצץ, או פשוט לחלק את את הכל ל…אתם פה ושאר העולם שם, אתם בטח תצטרכו חוצץ גדול או פרגוד. אז למה לא להשתמש ב-Butterfly Wall, פרגוד המורכב מ-26 פרופילים, מסגרות (Cut-out frames) של סקייטבורדים. בסטודיו Skate Study House שעוסק בעיצוב מוצרים בהשראת או באמצעות סקייטבורדים חשבו שגם השאריות שנותרות לאחר חיתוך הסקייטבורד יכולות להיות שימושיות ליצירת מוצר חדש, בסטודיו הם פיתחו פרגוד גדול המורכב מ-26 מסגרות המחוברת יחדיו בעזרת ברגים ודבק ויוצרות קיר הפרדה מיוחד ומקורי, אבל פרטיות, לא ממש תקבלו פה כי החורים גדולים מידי, בגודל סקייטבורד ליתר דיוק (:
מידות הפרגוד הן 2.13 מטר בגובה ו-2.4 מטר ברוחב.

(6) כיסא כורסה Cobble Chair

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר אז אנו ממשכים עם אותו סטודיו לעיצוב Skate Study House והפעם הם חשבו על רעיון נוסף למסגרות שנותרו לאחר חיתוך פרופיל הסקייטבורדים. הם לקחו את המסגרות חיברו אחת לשנייה ויצרו כיסא או כורסה שנראית נוחה במיוחד ושמה Cobble Chair (באנגלית המשמעות היא כיסא חלוקי נחל).
היתרון של הכורסה (אנחנו בחרנו להגדיר זאת כך במקום כיסא) שבחללים הריקים ניתן להשתמש במדפים ולאחסן ציוד, ספרים ועוד כל מיני.
הכורסה מורכבת מ-4 חלקים זהים, 2 למושב ו-2 למשענת, כאשר כל חלק שכזה מורכב מחיבור של 16 מסגרות נפרדות. מידות הכורסה: רוחב מושב: 86 ס”מ, גובה מושב: 50 ס”מ, גובה משענת 1 מטר (עכשיו אתם מבינים למה בחרנו לכנות את את זה כורסה ולא כיסא)

(7) אבירי השולחן העגול – Three Sixty Rotating Table

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר לפני שנתחיל חשוב שתכירו מה זה “Lazy-Susan”, מדובר בשולחן או מעמד עגול על גבי שולחן שמסתובב על צירו, הסיבוב מאפשר לכל יושבי השולחן להגיע אל המנות שעל השולחן, פשוט על ידי סיבוב המעמד עד שהמנה המבוקשת מגיע קרוב ליושב השולחן. (תסתכלו פה על הקישור מויקיפדיה).
אז אם מדברים על סיבוב ותנועה, אפשר לעשות את זה בעזרת גלגלים וצירים של סקייטבורד. שימו לב שהשולחן נראה די רגיל, גם הזכוכית העגולה, אבל המיוחד הוא שהזכוכית כולה יושבת על 3 צירים ו-6 גלגלי סקייטבורד.

  • מסתבר שאם תחפשו בגוגל “Lazy-Susan for skaters” תקבלו המון דוגמאות של איך להכין זאת בעצמכם, עוד לא מצאנו אתר לרכישה אז הפעם תצטרכו והסתדר לבד.

(8) מעמד שולחני לסמארטפון – Flipwood’s Smartphone Stand

מה כבר אפשר לעשות מסקייטבורד ממוחזרהמעמד לסמארטפון שלפניכם גם הוא מיוצר ע”י חברת Flipwood מקרשים שבורים של סקייטבורד וניתן להניח עליו סמארטפון בצורה אנכית או אופקית.
כל דגם שמיוצר מקבל צבעוניות ייחודית (צהבהב, חום, או אפור כהה) וכדי להציג שלא מדובר בחיקוי לא מקורי, הלוגו של חברת Flipwood צרוב מ-2 צדדיו. המעמד מאוד יציב כך שגם אם תציבו עליו מכשיר כגדול כמו אייפון 6 פלוס או גלקסי S5, הוא לא יתהפך או יפול לאחור.
את המעמד ניתן להזמין מאתר Etsy.com ושימו לב שלפעמים יש בעיה במלאי (בכל זאת צריך להשיג קרשים שבורים כדי לייצרו) וזה קורה לפני תקופת החגים.

  • מידע נוסף בעמוד המוצר באתר etsy.com

(9) טבעות סקייטבורד Skateboard Rings

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר אפשר להגיע גם למוצרים במידות קטנות יותר, למשל טבעות שעשויות מקרשי סקייטבורד שבורים. אמנים ויוצרים מיומנים מסוגלים ליצור טבעות קטנות מקרש הסקייטבורד מבלי לפגוע בעמידות הקרש או הטבעת שמיוצרת ממנו.
כל טבעת מקבלת צבעוניות שונה (שחור, ירוק, אדום וסגול) בהתאם לקרש ולשכבות ממנו הוא יוצר, אבל תסתכלו בתמונות כל הטבעות יפות ואתם יכולים לרכוש אותם תמורת סביבות ה-100 ש”ח לטבעת באתר Etsy.com, תחשבו על זה, זאת יכולה להיות אחלה מתנת אירוסין. בטח תרצו לדעת האם העץ לא יוצר חיכוך באצבעות? ובכן החברה המייצרת מספרת שכל הטבעות מוחלקות ומצופות בשכבת Gloss לכן לא תהיה כל בעיה לענוד את הטבעות.
  • מידע נוסף והזמנות באתר etsy.com

(10) מעמד לספרים – Bookends

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר אנחנו עדיין ממשיכים באתר Etsy.com אבל הפעם מדובר באמת במשהו שאתם יכולים לעשות בעצמכם יחסית בקלות. ספרים רבותי ספרים, מכירים את זה שהספרים תמיד נוטים ובסוף נופלים הצידה, אז נכון המציאו מעמד לספרים, אבל למה שלא תבנו מעמד לספרים המורכב כולו מסקייטבורד אחד משומש. תסתכלו בעצמכם נראה פשוט להכנה, מאוד שימושי ועם המון סטייל.
ניתן ליצור גרסה גם ללא הצירים והגלגלים, כמו כן, תוכלו ליצור גרסה עם כמה קרשים חתוכים בכל צד וזאת כדי להגדיל את היציבות ויכלות התמיכה לספרים.

  • גם אם בא לכם כזה ואין לכם כוח להכין, תוכלו להזמין אחד כזה באתר etsy.com
  • מקור נוסף שמייצר מעמד לספרים עם סקייטבורד בסגנון קצת שונה תוכלו למצוא באתר blessthisstuff.com

(11) תחתיות לספלים, כוסות ובקבוקי בירה – Skateboard Coasters

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר אנחנו מכירים המון חברים שאוהבים לאסוף תחתיות לכוסות מפאבים ברחבי העולם, אבל תחתיות שכאלו בטוח אין באוסף של אף אחד עדיין. גם פה מתכון ההכנה די פשוט, לוקחים קרש סקייטבורד משומש, חותכים אותו לריבועים במידות של 8 ס”מ אורך ורוחב (פחות או יותר), מחליקים את הצדדים עם נייר שיוף ואם רוצים צובעים בשכבת לקה שקופה.
רוצים לרכוש? הנה יש לכם את זה זמין לרכישה באתר Recycled Skateboards International.com במגוון דוגמאות מקרשים שונים, נראה שווה בתמונות.

(12) מעמד לבקבוקי יין – Wine Rack

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר אחרי שמצאנו על מה להניח את בקבוקי הבירה, מומחי הסקייטבורד היצירתיים המציאו גם פתרון לבקבוקי היין, הנה דרך מקורית לאחסן 4 בקבוקי יין בעזרת קרש סקייטבורד ישן. אנחנו יודעים מה אתם רוצים להגיד…שאין מצב שזה יחזיק מעמד, תוך שנייה הכל נופל, אז שהוא שלא! המבנה המיוחד מקבל את החיזוק והיציבות דווקא ממשקל בקבוקי היין, וכן המתקן מאפשר להחזיק ולייצב בהצלחה גם פחות מ-4 בקבוקים.
לבנות מתקן שכזה דורש מיומנות ודיוק רב, אז במקרה הזה חברי הצוות פה ממליצים לכם לרכוש את המתקן באתר, המוצר קיבל ציון 5 מתוך 5 על ידי 10 לקוחות שגם הוסיפו וכתבו חוות דעת.
  • מידע נוסף והזמנות באתר etsy.com

(13) מתקן לנשיאת בקבוקי שתייה – Beverage Tote

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר אם היינו רוצים ממש לתרגם נכון, היינו צריכים לכתוב סלסלת נשיאה אבל זה מוריד קצת מה”קוליות” של המוצר, ובכלל אפשר להשתמש במתקן לנשיאה של דברים אחרים, כמו עטים, טושים ועוד כל מיני.
החברים פה לקחו קרש סקייטבורד אחד והפכו אות ולתיבה, קופסה מעניינת עם ידית אחיזה נוחה לנשיאה, לא משנה מה תרצו לשים בתוכה התיבה מעוצבת יפה, משאירה בתוכה את הסגנון של קרש הסקייטבורד וגם עמידה בנפילות.
אז תוכלו לעשות משהו דומה בבית, לדעתנו זה לא מורכב מידי, או שפשוט תרכשו את זה באתר Etsy (בערך 180 ש”ח לתיבה אחת).
  • מידע נוסף והזמנות באתר etsy.com

(14) רוגטקה – Skateboard Slingshot

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר לפני שנספר על המוצר, נספר קודם שהמילה העברית הרשמית היא “קלע” ומקור השם רוגטקה הוא מרוסית.
יופי, עכשיו אפשר לספר שמקרש של סקייטבורד אפשר לייצר כמה וכמה רוגטקות, במידות של 15 ס”מ, שזאת המידה המומלצת ובגלל שהקרש מאוד חזק הוא מתאים ועמיד בעומס של רוגטקה הנמתחת על ידי גומי.
רק נדגיש שברוגטקה, אם יש לכם או שאתם רוצים לבנות, עושים שימוש רק לצורכי אימון וקליעה בחפצים בלבד, אסור לפגוע בבני אדם ולא בבעלי חיים.

  • מידע נוסף ורכישה באתר etsy.com

(15) שולחן קפה  – Coffee Table

מה אפשר לייצר מסקייטבורד ממוחזר כנראה שבכל חנות סקייטבורד שתבקרו יציעו לכם קפה שחור (אם הגעתם לגיל שאפשר), כיסא מיוחד לשבת כבר ראינו בתחילת הסקירה שיש, לסיום הסקירה החלטנו שהפריט האחרון ברשימה צריך להיות שולחן קפה, כי אין כמו לשבת ולשתות קפה מסביב לשולחן שכזה עם כל החברים ולדפדף במגזין Thrasher או Concrete Wave.
לבנות את השולחן קצת יותר מורכב מלבנות כיסא, נדרשים לפחות 5 קרשים וניסיון קודם בבניית כיסא מסקייטבורד, בסיס השולחן דורש מסגרת מברזל שעליה מורכב המשטח העליון של השולחן. אבל היי, תמיד תוכלו להזמין ישירות מחברים ב-Recycled Skateboard Gifts.
השולחן מגיע במידות, גובה: 46 ס”מ, אורך: 102 ס”מ ורוחב 54 ס”מ (גדול מספיק להשתלב בסלון קטן עד בינוני) המשקל שימו לב 18 ק”ג וזה מכיוון שבסיס השולחן גולל מסגרת ברזל שגם מסייעת לחוזק וליציבות השולחן.

מה, רק 15 דברים אפשר להכין מסקייטבורד משומש או שבור?

האמת לא, יש הרבה יותר דוגמאות ורעיונות למה ניתן לעשות עם סקייטבורד שנשבר או נשחק לחלוטין, אבל החלטנו שבסקירה הראשונה בנושא נספר לכם על ה-15 המעניינים ושאולי תוכלו לעשות בעצמכם בבית. יש לכם עוד רעיון לשימוש מסקייטבורד ישן? יודעים איך מה לעשות עם סקייטבורד ממוחזר? מצוין! כתבו אלינו למייל team@sk8r.co.il או הכנסו לעמוד יצירת קשר ונשמח לשמוע מה יש לכם להציע.

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות יוסי אלמוגי

עזבו רדבול, הסקייטבורד נותן לך כנפיים... אבל בסקייטבורד אין קיצורי דרך, כדי להצליח צריך ליפול, לקום לנסות שוב ולהתמיד, בסוף תרגישו בשיפור וגם בהצלחה.