עמוד הבית / האקדמיה / אז מה ההבדל בין שורט ללונגבורד?

אז מה ההבדל בין שורט ללונגבורד?

ההבדל העיקרי בין פעלולי השורט בורד לבין אלה של הלונג בורד נעוץ בגלגלים. לשורט בורד ישנו גלגל הרבה יותר קטן וקשיח. מידת הקשיות (דורומטר) הגבוהה של הגלגל מאפשרת לו להחליק על גבי משטחים כמו בטון בקלות יחסית, לכן, כשמבצעים פעלולים ומסובבים את השורט בורד ונוחתים איתו, הגלגל לא יעשה בעיות ו”יזרום” עם הנחיתה גם על משטחים קשים.
הוא לא יתפוס את המשטח בצורה חזקה והחיכוך יהיה נמוך. כל זה מאפשר להעלות את רמת הקושי של התרגילים ולדחוף את הפעלולים אל הקצה.

בלונג בורד כל הרעיון הוא בגלגל רך, ולכן הגלגל הוא בעל מידת קשיות נמוכה. בערך 78 דורומטר. הרכות הזו בגלגל נותנת מעין תחושה של גומי. הלונג בורד עובר חריצים, בורות, ואבנים בדרך בצורה חלקה, מה שמקל על נסיעה בכבישים ודרכים. הוא מספק נסיעה חלקה הרבה יותר. הוא לא נתפס על משטחים בקלות. בצורה בה אני מנסח זאת, תראו שבעצם הלונג בורד אינו בדיוק שימושי לביצוע טריקים ופעלולים. אבל שוב, הוא הולך לתת לכם חווית נסיעה חלקה וזורמת בנסיעה על כבישים.

לונג בורד ונסיעות ארוכות

בהתאם לזאת לונג בורדס משמשים בדרך כלל לנסיעות ארוכות, לנסיעות בירידה (דאון-היל) וכדומה.
לכן האורך של הלונג בורד משנה המון את אופן הרכיבה. מתיחת בסיס הגלגלים, אפילו בקצת, משנה לגמרי את חווית הרכיבה. ככל שהקרש רחב יותר, כך הפניות יהיו רחבות יותר, וככל שהקרש צר יותר, כך גם הפניות יהיו. ולכן אתם יודעים שהוא יהיה צר יותר והרבה יותר נוח לתמרון.

לונגבורד בסגנון פינטייל

לונגבורד בסגנון פינטייל

שורט בורד, נהדר לנסיעה ברחובות

הרבה חבר’ה, בוחרים במשהו צר יותר לנסיעה ברחבי העיר, סקייטבורד המאפשר לתמרן בנוחות הרבה יותר גבוהה בין התנועה. אותו קרש נותן לך גם את היכולת לזרוק זנב, ולבצע פניות חדות על מנת להימנע ממכשולים בקלות רבה יותר. אצל הלונג בורד הסטנדרטי, האף נמצא בזנב. הוא גם קעור במקצת, ולכן גוף הקרש עשוי להיראות עקום במקצת. מבנה זה מאפשר לדרוך על הקצה האחורי של הקרש על מנת לבצע פניות חדות, דבר אשר גם מאפשר לבצע פעלולים. תוכלו להשתמש בקימורים בקצוות הקרש על מנת להקפיץ אותו, ולסובב את הקרש סביב אותו קצה.

סקייטבורד  בסגנון  שורטבורד

סקייטבורד בסגנון שורטבורד

לסיכום

  • בלונגבורד הצירים רחבים יותר (65 – 75 מ”מ)
  • בשורטבורד הצירים צרים יותר (52 – 58 מ”מ)
  • המשקל הכללי של השורטבורד הרבה יותר קל
  • המשקל הכללי של השורטבורד הרבה יותר קל ולכן קל יותר לבצע פעלולי קפיצות
  • לונגבורד מיועד בעיקר לשייט ברחובות, הרכיבה הרבה יותר חלקה ונוחה, הוא בקלות יתגבר על מהמורות וכד’
  • מיטב המומחים טוענים שלא צריך לבחור אחד מבין את השנים, וממליצים לרכוש את שניהם

בסרטון הבא מסכם רוב, מאתר goskate.com את ההבדלים העיקריים בין שני סוגי הסקייטבורד:

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות נתי בלכר

אוהב, חי ונושם סקייטבורד כבר המון שנים. מאז שהסקייטפארקים נבנו בארץ, זנח את הספוטים בעיר ושורץ בסקייטפארקים ברחבי גוש דן. אם יש לי חלום אז הייתי רוצה שטוני הוק יבקר בארץ...