עמוד הבית / לונגבורד / האמבורד / הכירו את דגמי ה”האמבורד” החדשים, הדור הבא של הלונגבורד
קולקצית דגמי האמבורד, מקור: עמוד הפייסבוק Hamboards
קולקצית דגמי האמבורד, מקור: עמוד הפייסבוק Hamboards

הכירו את דגמי ה”האמבורד” החדשים, הדור הבא של הלונגבורד

בכתבה הקודמת הכרנו את משפחת המבורג, שכפרויקט משפחתי פיתחו וייצרו סקייטבורד חדש שנקרא “האמבורד”, הנחשב סוג חדש של לונגבורד. במהלך השנים האחרונות הם לא נחו לכרגע והמשיכו לפתח ולייצר דגמים נוספים להאמבורד. כרגע ישנם 6 דגמים מגוונים ומעניינים, אז זה הזמן להכיר כל אחד מהם…

logo_ClassicClassic
מהדגמים הראשונים שפותחו ויוצרו והארוך ביותר (לונגבורד לידו נראה גמד). בגלל מימדיו האדירים, אין לו הגבלת משקל ידועה. לדוגמה, רוכב במשקל 172 ק”ג הצליח לעלות עליו ולהחליק ללא כל בעיה.
מאוד דומה לגלשן גלים, גם במידות וגם בעיצוב וזה לא במקרה, הוא מתחבר לתנועות הגלישה ומאפשר לגולשי גלים להרגיש עליו כמו בבית, לבצע פניות סיבוביות ממש כמו בגלים וכן Nose Ride גלישה על הקצה הקדמי של הסקייטבורד.

logo_HopHuntington Hop
גם פה מדובר בדגם ארוך מאוד (השני לאחר הקלסיק), מקור השם דווקא מענין, כאשר גולש מנסה לתפוס מהירות לקראת גל לא ממש איכותי הוא מבצע קפיצות על הקרש (hops up and down). מראה שנחשב בקרב הגולשים ל”לא קול” בעליל ואפילו מביך.
כמו יתר הדגמים, גם ההופ תוכנן כדי להעניק חווית גלישה טובה ואיכותית במקרה הזה הוא מדמה את המצב שהגלים לא משהו (Junk).

Logo_FishFish
מקור ההשראה לדגם ה”דג” הוא אי שם בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת, דגמי גלשנים מסוג “דג” איפשרו גלישה מהירה מאוד וחופשית. בדומה מצליח דגם ה”דג” לצבור מהירות ותנועה חופשית עם תמרונים מרובים גם ביבשה. ניתן לבצע בנוחות ובקלות יחסית גם פניות מסוג Rail-to-Rail, ופמפום כדי לצבור תאוצה ומהירות.
Logo_PingerPinger
עבור רבים שניסו את כל הדגמים, דגם הפינגר נחשב למועדף עליהם. הוא בסגנון פינטייל (Pintail), אורכו 1.73 מטר והוא הכלאה בין דגם הקלסיק והפיש. הוא טוב יותר בתמרון לעומת ה”קלסיק” אבל מאפשר בצורה טובה גם ביצועים כמו Cross Stepping (הליכה על גבי הקרש במהלך הגלישה) Nose Riding (גלישה על קצה הקדמי של הקרש).מדובר בדגם מעט יותר כבר מה”פיש” מה שמאפשר לו לצבור מהירות גם במהלך הפניות.
Logo_PescaditoPescadito
מקור המילה Pescadito הוא בספרדית ומשמעותה “דג קטן”, ואכן כשמו כן הוא, זריז מאוד, מאפשר תמרונים חדים ומהירים. אחת היכולות המרכזיות בדגם הוא לבצע פמפום ולצבור תאוצה (Pump and Carve) בדומה לקרבר.הוא נחשב יחסית לקטן ביחס לאחיו הגדולים ולכן ניתן להחליק איתו בשטחים אורבניים, רחובות ומקומות עם אנשים.אורכו הוא 1.12 מטר, זה אומנם אורך של לונגבורד ממוצע אבל ביחס למשפחת ההאמבורד הוא כמעט הכי קטן.
Logo_BiscuitBiscuit
הדגם האחרון שיצא מפס הייצור של המשפחה, דגם המיני באורך של 61 ס”מ בלבד. (24 אינץ’)בגלל אורכו הקומפקטי הוא מאפשר תמרון אדיר מבלי לשחוק את הגלגלים. אם תסתכלו טוב על תמונת הדגם למעלה בעמוד תוכלו לראות שהגלגלים הקדמיים חשופים מצידי הקרש ובכך לא נשחקים (Wheel Bite) בקרש במהלך תמרונים חדים במיוחד. החלקה על הדגם מאפשרת גם לפמפם, לצבור תאוצה ולבצע תמרונים חדים מדמי גלישה.אגב, זה דגם ממש דומה לקרבר, רבים טוענים כי זה דגם שפותח במיוחד במטרה להתחרות בקרבר.

כן, אפשר להגיב, לפרגן, ועוד כל מיני

אודות דיתה טאנלס

הכל התחיל שהייתי ילדה קטנה, הביאו לי סקייטבורד ירוק מאמריקה... והיום 20 שנה אחרי, כל סקייטבורד שלי חייב להיות עם מוטיב ירוק...בשנים האחרונות זה בעיקר לונגבורד עם הרבה דאון-היל ארץ ישראלי (תתפלאו אבל יש המון מקומות)